Houston, Texas - New York, New York

24 februari 2018 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Schaapjes en overig vee van ons,

De overige dagen in Houston hebben we voornamelijk genoten van het mooie weer, ons hotel en het enorme winkelcentrum wat erachter zat. We hebben prachtig weer gehad en Pascal liep de hele dag in zijn korte broek rond.

We zijn afgelopen weekend in Nederland geweest. Dit plaatsje in Texas is gesticht toendertijd door Nederlandse immigranten. Er is nog een Windmolen museum aanwezig. Grappig: We waren met een man aan het kletsen en die vroeg waar we vandaan kwamen. We vertelden hem dat wij uit Nederland kwamen. Meteen vroeg hij ons allerlei dingen erover. "We horen hier heel vaak dat jullie een immigratieprobleem hebben. Klopt dat?"  En: "Is het ook waar dat ze in Zweden verplicht met een wapen moeten lopen?"  Zo waren we gezellig met deze meneer aan het kletsen. Toen vroeg Pascal of er in de buurt misschien nog een goeie schietbaan was. Dit is wat hij zei: "There is this shooting range in Nederland. It's a small town couple of miles from here. It's pretty good, you should check it out!" ..... Deze meneer had alleen echter niet door dat Nederland, Nederland is. En wij stonden hem nog aan te kijken maar deze meneer ging vrolijk door met vragen over hoe wij de immigratie in ons land aanpakten. Pascal en ik moesten echt onze lach inhouden.

NederlandNederland 2Nederland Selfie

Uiteindelijk heeft Pascal ervoor gekozen om bij Athena in Houston te gaan schieten. Ik heb hier niet veel van meegekregen. Bleef lekker achter in de lobby. Vond ik wel gevaarlijk genoeg. Pascal heeft een gave ervaring gehad.

AthenaAthena 2Athena 3Athena 4

Schietbaan 1schietbaan 2

Duuuusss........Toys for boys laat maar zeggen.

Heel graag wilde we nog naar Dallas rijden en daar de skyline bekijken. Dus hup, wij de auto ingesprongen. We rijden de straat nog niet uit of er klapt iemand achterop ons. BOEM. Wij wilde links gaan en zij dook gewoon letterlijk op onze bumper. En daarna wilde deze mafklapper ook nog ons de schuld geven. Mooi verhaal vonden wij. Politie erbij, verzekeringen erbij. We zijn er een hele dag aan kwijt geweest. Hoe het nu met de schade en dergelijke geregeld gaat worden is ons nog steeds onduidelijk. Iedereen is ongedeerd gelukkig en los van de beschadiging was de auto motorisch prima in orde. Wel zijn we geschrokken.

Patrick kapo

Op 1 van onze laatste avonden hebben we lekker buiten gezeten achter het hotel. Gezellig wat gedronken. En Pascal dronk nog iets en nog iets, en nog een beetje meer. En uiteindelijk ben ik afgehaakt naar bed, maar stond onze Buns in de lobby nog het verkeer te regelen.

vuurtjeHouston maandagBUITEN ALOFT

Dinsdagnacht zijn we naar het vliegveld gereden en hebben we onze vlucht terug naar New York gepakt. De vlucht ging snel en voor we het wisten waren we alweer geland. Het was erg lekker weer!

Lekker weerGeland op New York

De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan. De volgende dag zijn we weer op pad gegaan. We wilde graag nog wat dingen zien. Allereerst zijn we langs het appartement van John Lennon gelopen, waar hij vlakbij is neergeschoten. Zijn vrouw Yoko Ono woont hier nog steeds.

Yoko Ono

Daarna zijn we doorgelopen naar het memorial iets verderop. Er waren hier vrij veel fans aanwezig en het was vrij lastig om er zelf even bij te kunnen. De man zingt over vrijheid en samen delen samen spelen maar wij staan hier met zijn alle te vechten om een selfie te nemen bij het memorial. Oh the irony.

HET IS GELUKT. IK BEDOEL HALLO ALS ZIJ GAAN DRUKKEN DOEN WIJ DAT OOK.

Imagine 2

Imagine Selfie

Verder hebben we nog de hoogste kerk van de Verenigde Staten gezien:

Pas kerkkerk

Zijn we bij de bekende Tom's Diner geweest (en hebben daar ook gegeten). Je weet wel, van dat liedje: Tom's Diner?

Tudu tutududu tututututututuuuuuuu.

Tom 2Tom

Hebben we Columbia University gezien & Alma Mater.

ColumbiaAlma Mater

En hebben we een belachelijk lange wandeling gemaakt door Riverside Park en eromheen. Dit was heel mooi! Onwijs rustig hier en het ligt aan de Hudson rivier. Dit was echt heel mooi.

River PasRiverside 3Riverside 2foto brugHudsonTrappetjesKlerelijerRiverside 4

We zijn nog even in Harlem geweest ...

straat

En hebben de Upper West Side gezien....

Upper west side

Verder nog een foto van mij en het uitzicht wat we hebben vanuit ons hotel. Een iets ander stukje Queens als de vorige keer hahaha.

County Inn

Bijna na huis, wij kunnen niet wachten. Hebben heimwee.

Liefs!

1. Steph:
    24 februari 2018
    Weer veel gedaan en mooie foto’s ! Zo zijn we er toch een beetje bij haha! Nog een paar daagjes ❤️ Dikke kus
  2. Cherish:
    24 februari 2018
    Wat een heerlijke belevingen weer, op de boem klaboem aanvaring na dan. Gelukkig zijn jullie ongedeerd.

Pascal wat onwijs gaaf dat je een schietbaan heb kunnen vinden zeg, kan me voorstellen dat je de dag van je leven had, ben lichtelijk jaloers (altijd een wens van me geweest om dat ook eens te doen)

Leuke foto’s ook en fijn voor jullie dat jullie nog zoveel meer hebben gezien.
    Nemen jullie dat lekkere weer aub mee deze kant op? Wij staan hier te koukleumen en de auto in de ochtend zelfs nog te krabben.
    In een korte broek is dat niet echt verantwoord haha..

Geniet nog maar even een aantal daagjes van al het moois met elkaar.

Liefs..
  3. Anouk:
    24 februari 2018
    Nog eventjes en dan zijn jullie weer fijn thuis😍. Jullie hebben echt een fantastisch reis gemaakt die jullie nooit zullen vergeten. Mis jullie ❤️
  4. Claudia:
    25 februari 2018