Nolita, Soho & West Village

8 februari 2018 - New York City, Verenigde Staten

Lieverdjes van ons,

Gisterenochtend waren we traag. We stonden om 6 uur al naast het bed, maar vetrokken pas rond half 10 van het hotel. Het weer was erg Hollands. We waren dus ook zeikesnat toen we terug kwam aan het eind van de dag.

Metro

Gisteren hebben we niet veel trekpleisters bezocht, maar hebben we voornamelijk gewandeld door de wijkjes. We begonnen bij Nolita, Little Italy. Super schattig en erg klein.

ATM Pascal

We hebben voornamelijk heel veel trappen gezien, boutiekjes en pakhuizen. Ook was er (voornamelijk in de kleine straatjes) enorm veel StreetArt. Super vet.

Pascal StreetArtGucciKayleigh StreetArtATM

Doordat Pascal ziekelijk goed kan fotograferen, zijn er weer mooie plaatjes beschikbaar. Je blijft hier omhoog kijken. En dit keer niet naar de wolkenkrabbers. De panden en pakhuizen zijn allemaal verschillend, maar toch ook allemaal weer hetzelfde.

BroadwayTrappetjesTrappetjes 2

Het weer was erg slecht. Het heeft de hele dag geregend. Voor de lunch zijn we dan ook maar gewoon ergens naar binnen gelopen, omdat we graag wat op wilde warmen. We kwamen bij een Jamaicaans restaurantje met reggea muziek en schattige jaren 50 tafeltjes. Ik vond het een beetje verdacht. Zag er.... erg gezond uit. Maar we hebben daar echt onwijs lekker gegeten!

Food

Verder was er ook veel vintage.....Een vintage boekenwinkel, een vintage naaimachinewinkel.

Vintage boekenwinkelSingersVintage winkel Pascal

Of vintage vermengt met streetart....

Vintage StreetArtStreetArt

Uiteindelijk zijn we verder gelopen Soho uit en West Village in. Deze wijk heeft een klein parkje genaamd Christopher Park. Daar vond in 1969 een enorme rel plaats voor de strijd van homo's voor gelijke rechten. Overal om het parkje heen zijn er winkels die bijvoorbeeld: The Big Gay Ice Scream heten of ze zijn helemaal versierd in regenboogkleuren.  Het parkje is een symbool voor de homo-emancipatie. Ook staan er monumenten ter herinnering hieraan.

Columbus park

Nadat dit vast was geleged konden we eindelijk, EINDELIJK naar het huis van Carrie Bradshaw in Sex & The City. Of nouja, kon IK eindelijk daarheen. Het regende en ze hadden een stuk hout voor het huis gezet dus ik kon niet op de trappetjes zitten (ellende), maar ik heb het gezien en Pascal heeft het vastgelegd!

SATC

JA dat ben ik. En ik sta voor Perry Street 64. We hebben onze weg vervolgd om zoek naar The High Line. Dit park is geopend in 2009 en is een voormalig treinviaduct. Helaas, toen we er aankwamen was het park gesloten. The weather was shitty and icey zoals ons eerder die dag al vertelt was. Het was dus the glad om die route te lopen. We zitten er aan te denken om dit later deze week te doen.

The High Line

Verder heeft Pascal interessante humor....

Humor Pascal

......En hebben we Times Square weer niet gezien. We waren blij dat we terug waren in het hotel en konden douchen om lekker naar..... Juistem.... bed te gaan. 21.30 dit keer.