Times Square & Union Square

9 februari 2018 - New York City, Verenigde Staten

Tijgers,

Gisteren hebben we het New York gezien van de films en de series. De grote straten, de wolkenkrabbers (want die hebben we nog niet genoeg gezien), de dure winkels en de gepantserde Escalades. Het blijft ons nog steeds verbazen iedere keer als we het metro station weer uitlopen. Wat een stad!

We begonnen bij het historische Plaza Hotel. Daarna zijn we doorgelopen door Fifth Avenue en hebben we aan windowshoppen gedaan. Vervolgens zijn we door gelopen naar de St. Patrick's Cathedral. Dit is de grootste gothische kathedraal van Amerika.

KerkKerk 2Kerk 3Kerk 4

Heel mooi om te zien, maar ook super vreemd dat het daar gewoon staat tussen de wolkenkrabbers. Alsof het niet echt is. We hebben onze weg vervolgd naar het Rockerfeller Center. Ik wilde graag omhoog bij het Empire State. Pascal had dit al gezien, dus wilde liever omhoog bij het Rockerfeller. Ik mocht kiezen en heb uiteindelijk voor het Rockerfeller gekozen, omdat iedereen op het Empire State gaat staan. Dat is zoooooo 2017. Dus Rockerfeller it was:

RockerfellerRockerfeller

Dit was een behoorlijke opgave voor mij. Dus indirect ook voor Pascal. Liften, liften en nog meer liften. Zweethandjes en een halve paniekuitbraak, maar ik heb het gedaan! Het uitzicht was prachtig, en vanaf hier konden we het Empire State zien dus gevoelsmatig gesproken hebben we daar ook een beetje opgestaan. Ook konden we vanaf hier de kathedraal zien waar we net een half uur daarvoor in waren geweest. Pas zei vanochtend: Het leek wel Madurodam. En dat is het inderdaad echt.

Pas LuchtKerk bovenaf

LuchtLucht 2

En we hebben natuuuuurlijk een selfie gemaakt:

Selfie 2

Pascal, Klerelijer.....

Selfie

Ja, dis beter. Gaaf om er bovenop te staan, nog gaver om weer veilig met je voetjes op de vloer te staan. Nooit meer weer voor mij.

Dichtbij het Rockerfeller was het dan. Zo plotseling stonden we midden in Times Square. Bizar. Wat een leven daar. Ik heb er mijn eerste panorama gemaakt:

TS

Geen idee wie die mafklapper in het midden is.

TS 4TS Pas

TS KaylTS 2

We namen een zijstraat en kwamen uit bij het Bryant Park en New York Public Libary. We hebben even in het park gezeten. Er zat een kleine schaatsbaan bij en de trucjes die daar uitgevoerd werden waren erg knap. Sommige waren ook .....bijzonder. Toen we de tranen in de ogen kregen van het lachen zijn we maar doorgelopen.

Bryant Park

Public Libary was niet wat we er van verwacht hadden. Het gebouw was groot en kolosaal, maar daar was alles wel mee gezegd. We hebben nauwelijk een  boek gezien en er waren allemaal rare exposities.

Ook hebben we nog Grand Central gezien:

Grant CentralGrand Central 2

Het Chrysler Building, en natuurlijk zijn we alsnog even langs het Empire gelopen. Beetje overrated wel. Was blij dat ik gekozen had voor het Rockerfeller. De gedachte dat ik aan het eind van de dag dat Empire nog op moest? Nahh, i'm good thanks.

EmpireEmpire 2

We hebben afgesloten met een bezoekje aan het Flatiron Building....

8BB10395-CD9C-4654-99D4-B6A26E5BF9FD

........Het huis van Theodore Roosevelt (mooi verhaal: Roosevelt was in deze straat geboren. Zijn huis is later afgebroken. Later hebben ze exact hetzelfde huis op exact dezelfde plek neer gezet. We zaten dus te kijken naar een replica. Americans......

.... En het enige niet publieke park van New York: Gramercy Park. Alleen omwonenden hebben de sleutel. Bijzonder dat de gebouwen eromheen kleiner waren dan de gemiddelde appartement in NYC. Ze werden vroeger franse flats genoemd en waren bedoeld voor de armere bevolking. Zo konden ze onderscheiden worden van de rest.

Gramercy Park

Pascal vind het leuk om mooie foto's te maken. Ik vind het leuk om foto's van hem te maken terwijl hij mooie foto's maakt.

Fotograaf 3Fotograaf 3Fotograaf 2Fotograaf 1

Even serieus jongens: we hebben het ontzettend naar ons zin, maar missen jullie wel. See joe soon!

1. Anouk:
    9 februari 2018
    Zo leuk om elke dag jullie verhaal te lezen en de prachtige foto’s te zien! Bobby en ik missen jullie ook! ❤️
  2. Chantal:
    9 februari 2018
    Goed verhaal. Lekker kort ook!(rumag)😁 Super leuk om jullie belevenissen te lezen en te zien. Wordt al bijna een ritueel om dit s'avonds op de bank even te doen. Lof joe😘
  3. Steph:
    9 februari 2018
    Super leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto’s te zien! Het ziet er echt prachtig uit daar ! We missen jullie ook! Geniet er lekker van voor je het weet ben je weer thuis loveyouuu❤️