Upper East Side & Central Park

10 februari 2018 - New York City, Verenigde Staten

Schatjes patatjes,

Gisteren hebben we een hele mooie wandeling gemaakt grotendeels door het Central Park heen. Ondanks dat het een aangelegd park is, was dit erg mooi om te zien. Voordat we de metro namen hebben we eerst nog een foto gemaakt vlak bij ons hotel:

Dutch Kills

Toen zijn we begonnen in de ochtend bij Bloomingdales.

BloomingdalesKayl voor Gucci

Vlak erna zijn we door wat zijstraatjes gelopen en hebben we wat besloten clubs gezien. De club waar ik voor sta is het Metropolitain Club. Ook hebben we de Knickerbox Club gezien, deze club is exclusief voor mannen. Discriminatie. Maar goed, het kan allemaal hier.

Metropolitain Club

Ook hebben we het Roosevelt House gezien. Twee huizen met 1 ingang. Sarah Delano Roosevelt schonk het aan haar zoon Franklin en zijn vrouw. Zij woonde op nummer 47, en de president woonde op 49. Ze scheen een nogal dominant ding te zijn die Sarah.

Roosevelt980AF99B-D176-449F-919F-9B5A880AE54F

Er zijn heel veel exclusieve scholen hier en er wonen veel millionairs. Dit stuk wordt ook wel de Gold Coast genoemd en er wordt gezegd dat hen invloed erg ver reikt.... Oehhhh.

Vervolgens zijn we Central Park ingelopen. Ik heb er mijn panorama foto's geoefend. Wat een prachtig park!

CT ParkCT 3

We hebben eigenlijk het grootste gedeelte van de dag besteed aan Central Park. We zijn nog langs het Central Zoo gelopen en hebben de welbekende schaatsbaan gezien. Verder waren er veel rotsen waar je op kon staan en van het uitzicht kon genieten.

CT 2Bankje PasCT ParkCT 3

Er waren super veel eekhoorntjes en ze durfde zo dichtbij te komen dat wij niet meer dichterbij durfde te komen. Heel cool.

Eekhoorn 2EekhoornEekhoorn PasCT 5

NOZW PasHotdog

En last but not least de selfie natuurlijk:

Selfie

We zijn Central Park uitgelopen en hebben een heel stuk over Madison Square gelopen. Maar dan het stuk van Madison Square wat vast zit aan de Upper East Side. Het is 1 en al geld wat je daar ziet: Schoolkinderen strak in uniform, nanny's die hun oppaskinderen ophalen, schoonmakers die de honden uitlaten van het huis waar ze werken, prive chaffeurs die buiten staan te wachten, dikke auto's en schone straten. Ook viel het ons op hoe ongelofelijk veel Joodse mensen er in dit stuk waren.  Onderweg kwamen we nog een kerk tegen. Hier hebben we even tien minuten gezeten. Het was een mooie kerk, maar het was er vooral heel stil. Pascal en ik denken dat dat de rustigste plek is waar we deze hele week nog zijn geweewst.

KerkKerk 2

We zijn doorgelopen en hebben natuurlijk de Museum Mile gelopen. Langs het Guggenheim & het Metropolitan Museum etc. etc. We hebben het allemaal gezien.

GuggenheimE0A92458-9DDC-4500-9585-F1C300BCB43B

Of we naar binnen zijn gegaan? HAHAHAHAHAHA. Nee, natuurlijk niet. We kunnen ons nauwelijks gedragen hier op straat, laat staan dat we daar nog naar binnen moeten. Nee, ff serieus. Dit zijn gewoon geen dingen die ons trekken. We vonden het leuk om het straatjes door te lopen, maar wij gingen liever nog even terug naar..... Central Park =).

Selfie KaylCT 4CT 3Uitzicht CT

Uitzicht CTP

Panorama

We kwamen uit bij de Bethesda fontein en een brug waar je onderdoor kon lopen. Er was een vrouw aan het opera zingen. Ik had het gevoel dat mijn trommelvliezen aan het kapot scheuren waren en dat er bij iedere octaaf die ze hoger ging er hersencellen knapte. Pascal daarin tegen vond het prachtig en ging bij haar in de tunnel zitten. Pas was niet de enige, er waren veel mensen die naar haar luisterde en de daklozen zaten om haar heen er ook naar te luisteren. Bijzonder tafereel.

Brug

Fontein

Daarna zijn we rustig naar een metrostation gelopen en langzamerhand weer op het hotel aan gegaan. Rustig stukje New York was het gisteren, en dat was eigenlijk wel prettig.

Fijn weekend lieverds!

1. Anouk:
    Heel leuk weer! 😍
  2. Cherish:
    10 februari 2018
    Wauw wat gaaf. Zoals jullie het vertellen is het alsof ik het zelf beleef, heerlijk te lezen wat jullie tot nu toe allemaal hebben gezien zeg. De upper east side doet me denken aan de serie Gossip Girl, leuk!! Dat gedeelte over de Gold Cost ken ik, zijn idd invloedrijk doordat ze aanhangers zijn van de illuminati, dus blijf daar maar uit de buurt😉

Super gaaf dat jullie ons laten meebeleven van wat jullie daar allemaal meemaken, blijven doen dan kan ik blijven lezen😁

Heel veel plezier samen en pas goed op elkaar.
  3. Margreet:
    10 februari 2018
    Eekhoorntjes, een Nederlandse huurmoordenaar en een vrouw met een reisgids.... is dat mijn dochter??!!! 🤓. Ik snap niet hoe jullie het voor elkaar krijgen, maar het is weer een nice piece of work geworden!
    Heerlijk om te lezen en te kijken.
    Dikke x-en
  4. Henk: