Vertrek Schiphol - New York

6 februari 2018 - New York City, Verenigde Staten

Goedemorgen vrienden, familie en fans

Gisterenochtend zijn wij om 5 uur vertrokken uit Deventer. We hebben op Schiphol nog even wat gedronken met mama & Martin en daarna hebben we onszelf ingecheckt. De tijd ging erg snel. Een rondje Starbucks, meerdere rondjes rookpauze en nog een biertje verder was het al tijd om te boarden.

Vertrek

We hadden iets vertraging met boarden maar volgens mij zijn we alsnog op tijd vertrokken vanuit Schiphol. Het was erg rustig in het vliegtuig en er was genoeg ruimte.

Vliegtuig

Tijdens de vlucht hadden we wat last van turbulentie. Ook de landing was wat...wild. Pascal en ik hebben praktisch de hele reis geslapen. Pascal heeft nog wel wat mooie foto's gemaakt in het vliegtuig:

LuchtfotoLuchtfoto 2

En natuurlijk hebben we elkaar ook even op de shamewall gezet:

Pascal slaaptKayleigh slaapt

Het eten in het vliegtuig was niet te nassen. Zelfs Pascal heeft alleen zijn eigen ontbijt gegeten, hij wilde dat van mij niet eens hebben!

Niet te nassen

Toen we aankwamen in New Ark, hadden we ons voorbereid op een lange wachttijd en een hoop ellende. Maar vervolgens stonden we binnen 45 minuten buiten. De immigratie heeft ons een paar vraagjes gesteld en er kwam nog gezellig een meneer met een snuffelende hond vragen of wij iets bij ons hadden van fruit en nog wat dingen wat Pas en ik niet verstonden. Naar een korte sigaret break gingen we op pad om bij ons hotel te komen.

Pascal voor een koffer reclame

De eerste $10 uitgeven was een feit. Dankjewel zus, je hebt onze trip naar het hotel gesponsert! Dit was overigens wel een beetje zoeken allemaal. Maar de Amerikanen zijn extreem behulpzaam. Zodra ze zien dat je wat aan het zoeken bent, of het niet snapt, spreken ze je aan om te vragen of ze iets voor je kunnen doen.

Treinkaartjes kopenWachten op de Airtrain

Eerst gingen we met de Airtrain naar New Ark Station. Vanaf daar hebben we een 'normale' trein gepakt naar New York Penn Station. Op het station in New Ark was het zo stil dat het gewoon verlaten aanvoelde. Pascal was enorm relaxt, maar ik was gestresst. Staan we wel op de het goede perron?

Pascal voor een trein reclameOnderweg in de trein

Gelukkig was het allemaal goed. Toen we op New Ark kwamen moesten we eerst wat eten. Ik was behoorlijk hangry. Daarna zijn we even naar buiten gelopen en stonden we op Madison Square.

Pizza slice Penn StationMadison Square Garden

De weg naar het hotel ging wat minder soepel. De voorbereiding...... die ik overigens niet gedaan had, moest plotseling ter plekke nog uitgevoerd worden. Met een hoop hulp en kijken op kaarten zijn we er uiteindelijk gekomen. We waren erg gelukkig toen we het hotel zagen. In de avond zijn we even terug gegaan naar Penn Station. Daar hebben we natuurlijk nog even wat gegeten.

Comfort food Penn Station

We zijn daarna even het postkantoor van New York ingeslopen. Dit was erg mooi!

Postkantoor Penn Station

In eerste instantie wilde we nog naar Times Square, maar we waren zo moe dat we terug naar het hotel zijn gegaan. Om 21.00 lagen wij in bed!

1. Ellen:
    6 februari 2018
    Een hele mooie rode koffer! Doet mij deugd😀
  2. Steph:
    Super leuk dit! Lekker genieten 😍