American Museum of Natural History

12 februari 2018 - New York City, Verenigde Staten

Leesbuiskindertjes,

Gisteren was het weer hier erg Hollands. Wij hadden daarom een dag van te voren al besloten om naar het American Museum of Natural History te gaan. We hadden voor het eerst wat gedoe met de metro. Er waren veel omleidingen en er waren lijnen die plotseling compleet uitvielen. We zijn dus erg aan het zoeken geweest. Het heeft ons meer als een uur gekost om er te komen.

Queens

Toen we er aan kwamen, bleken we niet de enige te zijn....

RijRij 2

We hebben vervolgens nog langer dan een uur in de rij gestaan om onze kaartjes te bemachtigen...

DrukteMuseum

Toen we dan EINDELIJK onze kaartjes hadden hebben we er eens doorheen gelopen....

RooseveltManhoodNederlanders

Nee, laten we eerlijk blijven. We hebben er praktisch door heen gerend gewoon. Wat een verschrikkelijk, dodelijk saai museum. Alle mensen nog an toe we waren gewoon oprecht gelukkig toen we binnen een uur weer een uitgang gevonden hadden. Sorry jongens, maar dit is dus duidelijk niks voor ons.

De buitenkant van het gebouw was echter prachtig!

Museum Buitenkant

Misschien dat de verwachting daarom zo hoog lag. Het maakt ook niet uit, er waren een miljoen mensen met ons die het schijnbaar ge-wel-dig vonden, en we zijn blij voor ze. Ons daar niet meer gezien in ieder geval! We hebben nog door Columbus Avenue gelopen en hebben stukjes van de Upper West Side gezien. Dit was heel mooi!

Upper West SideUitzichtHotel Empire

Verder nog een foto van Pascal:

Pascal

En een foto van Pascal met een tijger:

Tijger

We zijn nog een wietbus tegen gekomen waarin ze geen wiet maar snoep verkopen wat naar wiet schijnt te smaken. Later hoorde ik dat dat een soort scam is want dat soort dingen mogen helemaal niet hier.

Wiet bus

We hebben een mooie week gehad hier en de tijd ging erg snel. Nu zitten we met onze koffers klaar voor het volgende punt van onze reis: Houston. We zijn best een beetje verliefd op New York geworden, maar iets meer rust vinden we nu ook wel prettig. Dus morgen is het winterjas uit en op naar de zon!