Wall Street & Lower East Side

7 februari 2018 - New York City, Verenigde Staten

Jongelui,

Gisterenochtend waren we er vroeg bij. Om kwart voor 5 stonden we al ons eerste sigaretje te roken. Pascal was top fit, ik was aan het jetleggen. Nadat we ons aangekleed hadden en jullie een update gegeven hadden, zijn we op pad gegaan.

We zijn begonnen met een tripje naar Staten Island met het veerpondje. Hier hebben we het Vrijheidsbeeld gezien & de skyline van New York. De skyline is veel interessanter om te zien dan het Vrijheidsbeeld. Pascal had gelijk: wat een klein shit ding. Vandaar ook geen foto.

Skyline New York

Vlak bij de veerpond zit een parkje. In dat parkje stonden een aantal monumenten. Onder andere het monument voor Navy Soldiers in de 2e Wereldoorlog. Hier stonden grote stenen met alle namen van de militairen die een 'zeemansgraf' gekregen hebben.

Monument Navy Soldiers

Even verderop was natuurlijk het Nederlandse Monument. Hier waren wij immers naar opzoek ;-). Leuk om te zien. We kwam Belgische toeristen tegen. Dit vonden wij vreemd. Zij zijn geen Hollanders. We snappen het overigens wel. HAHA. Nee ff serieus, was leuk om te zien. Op het monument zie je hoe de Indianen het kochten van de Nederlanders. Dit monument hebben wij ze gegeven ter ere van onze vriendschap..... Nu willen we het graag terug. Niet het monument, wel Manhatten.

Nederlands MonumentNederlands Monument 2

Tekst 1Tekst 2

Uiteindelijk zijn we verder gelopen naar The National Museum of American Indian. Leuk om hier even doorheen te lopen. Er was daar een blijvende expositie en een wisselende. Op dit moment was er een expositie van Modern Indian Art. Dit was erg......bijzonder. Alles wordt overigens goed beveiligd. Overal waar we komen is het jas uit, tas af, alles onder de scan.

Indian museumNational American Indian Museum

Vervolgens hebben wij onze weg vervolgd naar The New York Stock Exchange en The Trinity Church. In deze kerk was op dat moment een dienst gaande, maar we mochten binnenkomen om snel een foto te maken (zonder flits) en het van een afstandje te bekijken.

Stock ExchangeTrinity Church

Na The Trinity Church zijn wij opzoek gegaan naar het 9/11 Memorial. Woorden kunnen niet beschrijven hoe dat was. Waarschijnlijk het meest ingrijpende wat we ooit gezien hebben. De kaartjes voor het museum kosten $24 per persoon. Beste $24 ooit uitgegeven vinden wij. Het museum, het memorial zelf was echt ontzettend aangrijpend. We zijn zelfs een aantal keren verder gelopen omdat wat we zagen of hoorde zo heftig was. We waren er ook echt ff stil van.

Missing people 9/11  De dagen na 9/11 waren er nog veel mensen vermist. Familie en vrienden hoopte op deze manier nog hun terug te vinden. Dat is dus nooit gebeurt.

9/11Kunstenaars

De foto met al die kleuren blauw zijn gemaakt door hetzelfde aantal kunstenaars als dat er mensen gestorven zijn die dag door 9/11. Dat zijn dus bijna 3000 kunstenaars. Er werd aan hen gevraagd de kleur blauw te schilderen. Hoe zij zich herinnerde wat de kleur van de lucht was die dag. Dit is het resultaat.

Toen we hiervandaan kwamen hebben we wat gegeten en zijn we verdergelopen naar Brooklyn Bridge. Gaaf om te zien. We hebben zelfs een eerste selfie samen genomen. We fleurde er weer helemaal van op.

Pascal Brooklyn BridgeSelfie Brooklyn Bridge

Verder hebben we de hele dag wolkenkrabbers gezien.... En wolkenkrabbers... En wolkenkrabbers. We zijn er van overtuigd dat Amerikanen gewoon beginnen te bouwen wanneer ze er zin in hebben en dan gewoon kijken hoe hoog ze kunnen komen. De 1 nog hoger dan de ander. Het lijkt wel een wedstrijdje.

Geen idee meer waar dit isWolkenkrabber voor het hotelMunicipal Building

Met een kleine route door het China Town hebben we de dag afgesloten. We waren he-le-maal kapot. Ontzettend veel gelopen en gezien. Om 21.00 lagen we in bed. Times Square zal dus wederom nog even moeten wachten....

China Town 2China TownChina Town Eten

Nog 1 ding:

Een foto van een vintage winkel met Pascal ervoor. Vintage Pascal.

Vintage Pascal

1. Claudia:
    Up to times square 😍
  2. Henk:
    7 februari 2018
    Geweldige foto’s, jullie doen erg veel. Dat parkje is Battery Park, daar was de vorige keer een slangenmens artiest.😘
  3. Martin:
    7 februari 2018
    Gaaf dat Nederlandse monument en Yep Vrijheidsbeeld valt in t echt tegen. Times Square wordt jullie hoofddoel! Stay on top! 😎🧐
  4. Anouk:
    7 februari 2018
    Wat super gaaf. Ja geloof graag dat het museum van 9/11 heel indrukwekkend was. Geniet ervan schatjes❤️
  5. Grote broer:
    1 woord. Geweldig!!!